Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
Drobečková navigace

Úvod > Obecní úřad > Poskytování informací, příjem podání

Poskytování informací, příjem podání

Žádosti o informace

Příjem žádostí a dalších podání

Opravné prostředky

Sazebník úhrad nákladů za poskytování informací podle zákona číslo 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím,v platném znění.pdf

Formuláře

Žádosti o informace

  1. Osobní podání: na Obecním úřadě v úředních dnech a hodinách:

    pondělí, středa od 8:00 do 12:00 hodin a od 14:00 do 17:00 hodin

    úterý, čtvrtek od 8:00 do 12:00 hodin.

    V pondělí a ve středu je vždy na úřadě přítomen alespoň jeden pracovník. V ostatní dny se může stát, že z důvodu jednání, školení či návštěvy jiných úřadů nebude nikdo přítomen. Z těchto důvodů si případnou návštěvu (mimo pondělí a středy) předem domluvte.
  2. Telefonické podání: +420 415 728 658
  3. Není-li žadateli na ústně (osobně či telefonicky) podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci takto poskytnutou za dostačující, je třeba podat žádost písemně.
  4. Formulář písemné žádosti naleznete níže na stránce a můžete jej doručit elektronicky na adresu podatelna@obeczizelice.cz, elektronickou podatelnou, nebo poštou na adresu Obecní úřad, Žiželice 7, 438 01 Žatec.

Ze žádosti by měly být patrné tyto informace o žadateli:

jméno, příjmení, datum narození, adresa místa trvalého pobytu.

Neobsahuje-li žádost tyto údaje a zároveň jsou údaje potřeba k vyřízení žádosti o informaci, žádost se poté odloží a do sedmi dnů se žadateli zašle výzva k doplnění informací.

Příjem žádostí a způsob podání

Osobní podání: na Obecním úřadě v Žiželicích 7, 438 01 Žatec v úředních dnech a hodinách:

pondělí, středa od 8:00 do 12:00 hodin a od 14:00 do 17:00 hodin

úterý, čtvrtek od 8:00 do 12:00 hodin.

V pondělí a ve středu je vždy na úřadě přítomen alespoň jeden pracovník. V ostatní dny se může stát, že z důvodu jednání, školení či návštěvy jiných úřadů nebude nikdo přítomen. Z těchto důvodů si případnou návštěvu (mimo pondělí a středy) předem domluvte.

Telefonické podání: +420 415 728 658
Poštou na adresu Obecní úřad, Žiželice 7, 438 01 Žatec
Elektronicky na e-mail: podatelna@obeczizelice.cz (v žádosti nemusí být aplikován elektronický podpis)
Elektronicky datovou schránkou: axzbjrx
Elektronickou podatelnou

V případě, že je žádost podána písemně (včetně žádosti podané elektronickou poštou nebo faxem), musí splňovat minimálně tyto náležitosti:

  • komu je žádost určena,
  • jaká konkrétní informace je požadována,
  • kdo žádost podává.

Ostatní žádosti a podání se přijímají rovněž na obecním úřadě v úředních hodinách.

Lhůty pro vyřízení žádosti

Poskytnutí požadované informace od přijetí podání nebo upřesnění žádosti
- do 15 dní s možností prodloužení na 25 dnů. Prodloužení lhůty je možné pouze ze závažných důvodů s tím, že žadatel je o prodloužení lhůty informován (§ 14 odst. 5, § 20 odst. 3 zákona).

Nevztahují-li se požadované informace k působnosti obecního úřadu či obce jako právnické osoby, žádost je odložena a tato skutečnost žadateli sdělena (§ 14 odst. 3 písm. b) zákona) - do 3 dnů od odložení.

Je-li žádost nesrozumitelná nebo formulovaná příliš obecně, je žadatel vyzván k jejímu upřesnění (§ 14 odst. 3 písm. a) zákona) - do 7 dnů od podání.

Podání odvolání žadatelem po obdržení rozhodnutí o odmítnutí informace nebo po marném uplynutí lhůty pro vyřízení žádosti (§ 16, odst. 2 zákona) - do 15 dnů.

Rozhodnutí odvolacího orgánu od předložení odvolání povinným subjektem - do 15 dnů.

Upřesnění nesrozumitelné nebo obecně formulované žádosti na výzvu obecního úřadu (§ 14, odst. 3, písm.a zákona) - do 30 dnů od doručení výzvy.

Příjem a vyřízení odvolání

Způsob odvolání a jeho obsah:

O odvolání rozhoduje:

  • obecní zastupitelstvo - jedná-li se o informace spadající do samostatné působnosti obce,
  • v případě, že obecní zastupitelstvo není schopno zcela vyhovět, poskytuje toto odvolání ve lhůtě 15ti dnů k nadřízenému orgánu (krajský úřad)
  • krajský úřad - jde-li o informaci spadající do přenesené působnosti.

O odvolání je nutné rozhodnout do 15 dnů od předložení rozhodujícímu subjektu. Pokud rozhodující subjekt v uvedené lhůtě o odvolání nerozhodl, má se za to, že vydal rozhodnutí, kterým se odvolání zamítá a napadené rozhodnutí potvrdil. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace je přezkoumatelné soudem.

Sazby za poskytování informací

Položka Sazba
hodina práce (za každou započatou hodinu) 250 Kč
fotokopie nebo výtisk existujícího dokumentu  
- jednostranně formát A4 černobíle 3 Kč/ ks
- oboustranně formát A4 černobíle 6 Kč/ ks
- jednostranně formát A4 barevně 6 Kč/ ks
-oboustranně formát A4 barevně 12 Kč/ ks
 
   
- pořízení elektronické podoby (skenování) do velikosti A4  3 Kč/ 1 stranu
- kompaktní disk (CD) dle přeúčtování nákupní ceny
- kompaktní disk (DVD) dle přeúčtování nákupní ceny
ostatní náklady dle skutečně vynaložených nákladů

 

Formuláře